به گزارش مهر،سردار سيد حميد صدرالسادات گفت: سازمان وظيفه عمومي ناجا، مجري قوانين و مقررات در حوزه خدمت وظيفه است لذا به هرميزان تغييرات کمتري در قوانين رخ دهد و از ثبات بيشتري برخوردار باشند، به نفع جامعه است چرا که مردم مي توانند بهتر براي زندگي خود برنامه ريزي کنند.
وي افزود: سازمان وظيفه عمومي ناجا موظف است قوانين را به نحوي اجرا کند که مخاطبان به راحتي خدمات را دريافت کنند بنابراین هرگونه تدابير در راستاي کاهش مراجعات و افزايش سرعت و کيفيت خدمات، امري ضروري است بنابراين از سال گذشته سعي کرديم با اجراي اقدامات مختلف، تاحد زيادي اين مهم را عملي کنيم.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا، يادآور شد: يکي از برنامه هاي سال 93، استفاده از فضاي اينترنت براي ارائه خدمات به مردم است و اين نويد را مي دهيم که مشمولان در آينده نزديک، مي توانند در کنار ديگر سامانه هاي الکترونيک از قبيل تلفن گويا و پيامک، اطلاعات مورد نيازشان را در خصوص قوانين خدمت وظيفه عمومي، از طريق اينترنت نيز دريافت کنند.
صدرالسادات با اشاره به اينکه به زودي اطلاعات مربوط به خدمات قابل ارائه از طريق اينترنت به آگاهي عموم خواهد رسيد، تصريح کرد: هموطنان در اين صورت مي توانند علاوه بر استفاده از مزاياي ساير سامانه هاي الکترونيک سازمان وظيفه عمومي با مراجعه به اينترنت نيز از آخرين اقدامات انجام شده در مورد درخواست شان، مطلع شوند.
وي اقدام ديگر در راستاي تکريم مشمولان را موضوع خروج از کشور دانست و گفت: هم اکنون متقاضيان خروج از کشور بايد براي پرداخت مبلغ وديعه و يا ارائه ضمانت نامه و معرفي نامه جهت اخذ گذرنامه، به سازمان وظيفه عمومي مراجعه کنند اما به زودي مي توانند تمامي اين خدمات را به سهولت از طريق اينترنت دريافت کنند.
صدرالسادات افزود:براي رسيدگي به برخي از معافيتها همانند معافيت کفالت، نيازمند به استعلام در مورد مشخصات سجلي مشمول و والدين او مي که اين موضوع باعث صرف زمان شده و به طول مي انجامد بنابراين ضمن مذاکره با سازمان ثبت احوال کشور، مقرر شد تا از طريق دسترسي ما به اطلاعات مورد نياز در سيستم اين سازمان، استعلام نيز در همان لحظه انجام شود.
رئيس سازمان وظيفه عمومي خاطرنشان کرد: هرچند با الکترونيکي کردن خدمات به دنبال کاهش مراجعات به سازمان هستيم، اما بخشي از مشمولان براي انجام برخي از امور، همانند طرح وضعيت در شوراي پزشکي و يا کفالت، بايد به سازمان مراجعه کنند و از آنجا که نيروي انتظامي، سازماني مردم مدار است، هميشه به کارکنان خود تاکيد داشتيم که نهايت احترام ، ادب و اخلاق را با مراجعه کنندگان داشته باشند.
وي با تاکيد براينکه يکي از خط قرمزها برخورد نامناسب با مراجعه کنندگان است، افزود: مردم در صورت نارضايتي مي توانند به بازرسي سازمان وظيفه عمومي مراجعه يا با شماره هاي 73941119 و 73941347 تماس بگيرند علاوه براين، به طور مرتب، در خصوص نحوه برخورد کارکنان و چگونگي ارائه خدمات توسط آنان، از مردم نظرسنجي شده تا ضمن احصاء مشکلات و نواقص، نسبت به رفع آن بکوشيم.
نظر شما